Geometrie roti

Echilibrare Roti vs Geometrie Roti – reprezinta operatiuni total diferite, desi foarte usor de confundat.

La geometria rotilor vorbim despre reglarea unghiului acestora, a.i. sa redevina paralele intre ele si perpendiculare pe sol.
Pe de alta parte, scopul echilibrarii urmareste ca acea roata sa se poata misca fara a produce vibratii la conducerea cu viteza.
Geometria rotilor reprezinta o operatiune complexa, de mare finete (vorbim de unitati de masura de ordinul zecimilor de milimetru). Motiv pentru care trebuie efectuata doar intr-un service auto certificat si de catre un mecanic cu experienta.

TEHNICIENII DEPARTAMENTULUI DE SERVICE AUTO PITESTI FIRST STOP AU CALIFICARILE SI EXPERIENTA NECESARE UNOR ASTFEL DE OPERATIUNI.
Pe scurt, geometria rotilor consta in ajustarea unghiurilor rotilor astfel incat acestea sa redevina perpendiculare pe sol si paralele intre ele. Scopul acestor ajustari il reprezinta maximizarea duratei de viata a anvelopelor si un autovehicul ce “tine” linia perfect dreapta la rularea pe un drum la randu-i drept si fara denivelari.
Echilibrarea rotilor permite anvelopelor si rotilor sa se invarteasca fara sa produca vibratii.

“Simptomele” unui autovehicul cu probleme la capitolul geometrie roti sunt:

uzura rapida si / ori neuniforma a uneia sau mai multor anvelope.
tendinta autovehiculului de a “trage intr-o parte” cand ruleaza pe un drum drept.
“spitele” volanului usor catre stanga sau dreapta la rularea pe drum drept.
O roata neechilibrata poate cauza vibratii in volan, scaun sau podea la o anumita viteza pe un drum lipsit de denivelari. Un alt indiciu al problemelor de geometrie ar putea fi uzura intr-un tipar concav, convex sau asimetric al cauciucului.

OPERATIUNEA DE GEOMETRIE ROTI:
Ca sa aflati daca e necesara, verificati fiecare cauciuc incercand sa depistati tipare de uzura neuniforma. Dezavantajul acestei metode il reprezinta insa faptul ca in momentul depistarii unui asemenea tipar de uzura, e adeseori prea tarziu sa mai “salvam” anvelopa. Asa ca se recomanda controale periodice la un service autorizat.

Un alt indicator al acestor probleme este tendinta autoturismului de a “trage intr-o parte” la indepartarea mainii de pe volan. O masina greu de condus in linie dreapta, ce necesita corectii constante ale volanului poate prezenta probleme de geometrie a rotilor.

Cea mai buna metoda de realiniere e cea aplicata tuturor celor 4 roti. Pt ca putem aplica compensarea in multe cazuri. In caz de probleme la partea spate a masinii, de exemplu, se pot face ajustari la partea din fata.
Odata finalizata operatiunea de geometrie a rotilor, este indicat sa testati masina imediat pe un drum cat mai drept si nivelat. La cea mai mica problema, o aduceti inapoi la service pt ajustari / corectii suplimentare.